Return to Press Releases
Oxygen Electronics LLC Audited to ANSI/ESD S20.20
For immediate release - Monday, August 03, 2009

Oxygen Electronics is pleased to announce that our fulfillment center in White Plains, NY has just successfully completed an audit by NQA to ANSI/ESD S20.20 Standards.

While Oxygen Electronics has had an ESD Control Program in place during the past decade, our internal systems, policies, procedures, and compliance verification plan have only been audited within the parameters of our ISO9001:2000 certification. As component sizes have shrunk over the past decade, ESD risks have increased substantially necessitating improvement in our processes.

As our audit was only completed days ago, our certificate has not yet to be issued. Please visit our web site over the upcoming weeks to view our certificate as soon as it is available.

Oxygen Electronics LLC audité à la norme ANSI/ESD S20.20
Oxygen Electronics est heureux d’annoncer que son centre logistique de White Plains, NY vient juste de passer avec succès un audit NQA pour le standard ANSI/ESD S20.20.

Alors que la société Oxygen Electronics avait mis en place un programme de contrôle ESD sur les dix dernières années, nos systèmes internes et procédures avaient uniquement été audités dans les paramètres de notre certification ISO 9001:2000. Les composants électroniques ayant vu leur taille réduite drastiquement sur la dernière décennie, les risques d’ESD se sont accrus et nous avons dû améliorer nos procédures.

Puisque notre audit s’est passé il n’y a que quelques jours notre certificat ne nous a pas encore été remis. Merci de visiter notre site dans les semaines à venir, nous y inclurons le certificat en fichier électronique.

* http://www.esda.org/s2020.html

Oxygen Electronics LLC